انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت

انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت وجود دارد. گرچه فرش ‌دستبافت را می توان با شوینده های مختلف شست‌ بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

به علت ارزشمندی این فرش ها و جنس خاصشان توصیه به استفاده از مواد شوینده خاصی که به بافت فرش آسیب وارد نکند می شود در ادامه با چشمه همراه باشید تا شما را با انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت آشنا کند.

شامپو فرش یک شوینده برای فرش دستبافت

استفاده نادرست از شامپو فرش می تواند به بافت فرش شما آسیب وارد کند. بنابراین باید این را خوب بدانید که چگونه از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش استفاده کنید.

بهتر است که روش درست تمیز کردن فرش با شامپو را بدانید. استفاده زیاد از شامپو فرش ها و مواد شیمیایی بر روی فرش، باعث آسیب به  بافت آن خواهد شد.

ممکن است که رنگ پریدگی هایی در طولانی مدت ایجاد شوند. همچنین اگر فرش شما از جنس خاصی مانند ابریشم است، باید شوینده های خاصی نیز برای پاکسازی آن استفاده کنید.

ارزش فرش دستبافت

ارزش فرش دستبافت

ارزش فرش دستبافت

این گونه فرش‌ها ارزش بسیار زیادی دارند. بهتر است که در نگهداری آنها کوشا باشیم. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا با بی توجهی، به آنها آسیب وارد نکنید.

استفاده از شامپو فرش این امکان را فراهم می کند بدون آنکه نیاز باشد آب فراوانی برای شستشوی فرش مصرف کنید، از آن بهره ببرید شستشوی فرش دستبافت.

شامپو فرش ها آسیب کمتری به فرش ها وارد کرده و همچنین برای انسان نیز سالم تر هستند. به شما توصیه می کنیم تا انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت را بشناسید.

از چه ماده شست‌وشو استفاده کنیم؟

انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت وجود دارد. انواع لکه های مختلف وجود دارد ولی توصیه ما به شما استفاده از پاک کننده های طبیعی است.

به این صورت که این مواد آسیب کمی به پوست و دستگاه تنفسی شما وارد می کنند. علت دیگر این است که فرش ها که تماس مستقیم با پوست و بدن انسان دارند، آسیب زا هستند.

پاک کننده های طبیعی در بعضی از شرایط حتی بهتر از نوع شیمیایی عمل می کنند. آسیب کمتری به فرش وارد می کنند.

در راس همه‌ی پاک‌کننده ها سرکه سفید و جوش شیرین و آبلیمو و پراکسید هیدروژن قرار دارد که با این چهار ماده به آسانی می توان بسیاری از لکه ها را پاک کرد. به طوری که ردی از آن ها باقی نماند.

پاک سازی فرش از حشرات موذی

پاک سازی فرش از حشرات موذی

پاک سازی فرش از حشرات موذی

امکان دارد در بین فرش حشرات و باکتری هایی زندگی کنند از جمله مورچه و کک. حتی اگر سوسکی از روی فرش رد شده و باعث آلودگی های شده باشد نیز می تواند با استفاده ترکیب پودر بوراکس و سرکه به نابودی آن ها رفت.

پودر بوراکس علاوه برسفید کنندگی فرش، کک ها را یک به یک می کشد. حتی باعث مرگ سوسک نیز می شود.

اگر فرش تان بوی نامطبوعی می دهد، به راحتی می توان با استفاده از پودر بوراکس و جوش شیرین این بو را از بین برد. این مواد از انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت هم هستند.

آب بهترین شوینده

از جمله مهمترین ماده‌ای که برای شستشوی فرش ها به کار می رود، آب است. بدون وجود آب شستشوی فرش امکان پذیر نمی باشد.

گرچه فرآیند لکه بری را می توان بدون آب انجام داد. برای شستشوی فرش به شوینده فرش اصلی نیاز است.

مواد قلیایی برای شستشو

مواد قلیایی برای شستشو

مواد قلیایی برای شستشو

غلظت و دمای بالا باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می‌شود.در اثر استفاده های مکرر ممکن است که بافت فرش آسیب ببیند قالیشویی ونک.

بنابراین در دمای آب که برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار می گیرد، حتماً باید دقت شود. اگر از مواد قلیایی استفاده می شود، باید غلظت آنها به طور مرتب کنترل شود.

شوینده فرش دستبافت

انتخاب انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت بسیار اهمیت دارد. فرش دستبافت نسبت به سایر فرش ها ارزش و حساسیت بیشتری دارد.

همچنین فرش ها به دلیل اینکه وقت زیادی برای طراحی و بافت آنها گذاشته شده، قیمت بسیار بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

اگر جنس این نوع فرش ها خاص باشد مثلاً از نوع ابریشمی بافته شده باشند نیز بر اهمیت نگهداری و شستشوی آنها می افزاید.

بنابراین برای پاکسازی این نوع فرش ها بهتر است که شرایط را در نظر گرفته و حساسیت و ارزش و قیمت آن را بدانیم.

با استفاده از مواد با کیفیت و مواد شیمیایی عجیب و  شست و شوی نامناسب به بافت این نوع فرش های ارزشمند آسیب وارد نکنیم قالیشویی دروس.

در شستشوی قالی های دست بافت ابریشم، استفاده از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپو کلرید به جلای فرش کمک خواهد کرد.

همچنین از مواد یا پاک کننده در غلظت بسیار کم، به بافت فرش آسیب وارد نخواهد کرد. شستشوی فرش ابریشمی بسیار تخصصی است و آن را باید به متخصصان در قالیشویی ها سپرد.

b2n

yun

All kinds of detergents for hand-woven carpets