بهترین روش پاک کردن لکه فرش

در این مقاله می خواهیم تا شما را با بهترین روش پاک کردن لکه فرش آشنا کنیم. به شما توضیح می دهیم که لکه های عجیب و غریبی بر روی فرش را چگونه پاک کنید از بین بردن لکه های فرش.

حتما به اینترنت مراجعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم تا شما  با بهترین روش پاک کردن لکه فرش آشنا کنیم. برای آنکه بدانید پاک کردن هر نوع لکه از روی فرد چگونه امکان پذیر می باشد و بهترین روش پاک کردن لکه فرش ها چگونه است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هر نوع لکه ای شوینده خاص خود را می خواهد

بعضی از لکه های خاص با مواد شوینده عادی پاک نمی شوند. بعد از مدتی لکه های تیره و زشتی بر روی فرش ایجاد می کنند که ماندگار خواهند بود.

پس باید بدانید که هر نوع لکه ای را چگونه با یک سری ماده خاص پاکسازی کنید. توصیه به استفاده از شوینده های طبیعی و پاک کننده های طبیعی به جای مواد شیمیایی می‌شود.

این مواد، تنها آسیب به بدن انسان وارد نمی کنند بلکه برای بافت فرش شما هم مناسب خواهند بود. بنابراین یکی از بهترین روش پاک کردن لکه فرش،  پاکسازی لکه های فرش با مواد طبیعی از جمله سرکه جوش شیرین و … می باشد. در ادامه پاک کردن هر نوع لکه ای را با ماده خاص توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانید:  لکه گیری فرش با ماست

پاک کردن لکه های نوشیدنی های خوراکی

پاک کردن لکه های نوشیدنی های خوراکی

پاک کردن لکه های نوشیدنی های خوراکی

امکان دارد که در شرایطی مانند جشن و مهمانی که در منزل برگزار کرده اید، حوادث غیرمترقبه مانند ریختن آب میوه یا قهوه بر روی فرش تان رخ دهد. اصلاً در این باره نگران نشوید.

بهتر است که در سریع ترین زمان ممکن به پاکسازی لکه بپردازید. به این علت که هر چقدر زمان بیشتری از ماندگاری لکه بر روی فرش شما بگذرد، پاکسازی آن نیز سخت تر خواهد بود. بهترین روش پاک کردن لکه فرش، استفاده به جا از محلول های طبیعی و شیمیایی است.

برای پاک کردن انواع لکه قهوه، سس، شکلات، چای، آب میوه‌ها و … ابتدا باید مقداری از این لکه های غلیظ را رقیق کنیم. سپس می توانید با استفاده از یک آبپاش مقداری آب بر روی لکه اسپری کنید.

اگر حجم زیادی از ماده مانند لک قهوه بر روی فرش ریخته است، ابتدا با یک پارچه تمیز مانند حوله یا پارچه نخی لکه را پاکسازی کنید. سپس بعد دستمال تمیزی را به یک ماده شوینده آغشته کنید.

مدت زمان پاک کردن لکه

در این شرایط می‌توانید از یک پاک کننده مانند مایع ظرفشویی یا لکه بر یا حتی سرکه سفید استفاده کنید. سپس آن را بر روی لکه فشار دهید.

بعد از چند بار تکرار کردن این مرحله می‌بینید که یا لکه از بین رفته یا بسیار کم رنگ شده است. این کار را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید و سپس قسمت خیس شده  لکه را با دستمالی  خشک کنید.

سعی کنید برای خشک کردن از دستمال خشک دیگری استفاده کنید. بهترین روش پاک کردن لکه فرش، استفاده از سرکه و جوش شیرین می‌باشد. چون جوش شیرین بوی سرکه را نیز از بین می برد.

پاک کردن لکه های سمج

پاک کردن لکه های سمج

پاک کردن لکه های سمج

اگر هنوز هم مقداری از لکه باقی مانده باشد، می‌توانید از پراکسید هیدروژن برای پاکسازی و سفید کردن تمام این لکه ها استفاده کنید.

همچنین اگر در مرحله اول از یک ماده شوینده شیمیایی استفاده کردید، در این مرحله می توانید سرکه سفید را امتحان کنید.

حتی اگر باز هم با سرکه سفید لکه شما پاک نشد، بعد به پاکسازی لکه با استفاده از پراکسید هیدروژن بپردازید. توجه کنید که سرکه سفید گرد و خاک آن را به خود جذب می کند.

بنابراین زمانی که سرکه سفید استفاده کردید، در نهایت مقداری آب ولرم روی لکه بریزید. خود سرکه را نیز از روی فرش پاک سازی کنید و بگذارید که فرش را با استفاده از پنجره باز یا یک پنکه در هوای آزاد خشک بشود.

اگر می خواهید روند خشک کردن فرش را سریع تر کنید، می‌توانید قسمت لکه شده فرش را از زمین فاصله دهید. همچنین می توانید از یک پارچه سفید و خشک بر روی قسمت سیستم استفاده کنید.

محلول آمونیاک یک پاک کننده قوی

بعضی از لکه ها به حدی سمج هستند که با استفاده از این روش ها پاک نمی شوند. بنابراین نیاز است که برای پاک کردن مواد طبیعی از روی فرش مخصوصاً یک فرش با رنگ روشن، از محلولی مانند محلول آمونیاک استفاده کنید تمیز کردن فرش با سرکه.

روش کار کردن  محلول آمونیاک برای پاکسازی لکه ها مانند سرکه سفید می باشد. در نهایت نیز سعی کنید وقتی که به پاکسازی لکه با این محلول پرداختید، خود محلول را از روی فرش پاک سازی کنید.

سپس می توانید با آب ولرم آن قسمت از فرش را مقداری شست و شو دهید تا محلول آمونیاک باقی‌ نماند.

استفاده همزمان

استفاده همزمان

استفاده همزمان

در این صورت به بافت فرش آسیب وارد نمی شود. سعی نکنید همزمان از محلول آمونیاک و سرکه برای پاکسازی فرش استفاده کنید. اگر یکی از این دو محلول را استفاده کردید و لکه فرش پاک نشد، بگذارید چند روزی از پاکسازی بگذرد.

بعد اقدام به پاکسازی لکه از روی فرش با استفاده از محلول دیگر کنید. به این علت که استفاده پشت سر هم از سرکه و آمونیاک باعث آسیب های جبران ناپذیر و سنگینی به فرش تان خواهد شد قالیشویی در نیاوران.

همچنین بافت و گره های فرش را دچار آسیب می کند. استفاده از محلول آمونیاک بهترین روش پاک کردن لکه فرش می باشد.

b2n

yun

The best way to clean carpet stains