نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی

در این مطلب می خواهیم تا شما را با نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی آشنا کنیم. شستشوی فرش ها امروزه در منازلی که به آپارتمان ها محدود شده‌اند و حیاط و فضای کافی برای شستن فرش ها در اختیار ندارند، بسیار دشوار است بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

استفاده از دستگاه‌های و تجهیزاتی به روز از جمله بخارشوی، یکی از مزیت های پاکسازی فرش ها به حساب می آید. در این مقاله شما را با نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی آشنا می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه بخارشوی چیست؟

یکی از دستگاه‌هایی که پیشرفت فناوری و تکنولوژی به ما هدیه داده است، دستگاه بخارشو می‌باشد که روش کار آن بسیار آسان است. روش شستشو و پاک سازی انواع فرش و لباس و موکت را برای ما آسان کرده است.

روش کار با بخارشوی به این صورت است که از ترکیب بخار آب و شوینده های مخصوص و سیستمی دارد. یک مکش خیلی قوی برای تمیز کردن سطوح نیز دارد.  حتما نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی را یاد بگیرید.

البته امروزه بخارشوهای لباس نیز وجود دارد. اکثر بخارشوها برای شستشوی سطوح به کار می روند. این بخارشو ها سری های متعددی دارند که برای تمیز کردن قسمت های مختلف لوازم داخلی منزل مانند مبلمان یا پله ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از بین بردن زردی ریشه های فرش.

در بازار انواع بخارشوی اکثر شبیه یکدیگر می باشند. سری های مختلف مانند سریع چرخان است که برای تمیز کردن سطوح مختلف جود دارد. سیستم گرمایشی که داخل این دستگاه وجود دارد از بخش‌های تخصصی تشکیل شده است. که آب موجود درون مخزن را با فشار و دمای بالا به بخار تبدیل می کند.

مزیت استفاده از بخارشوی

مزیت استفاده از بخارشوی

مزیت استفاده از بخارشوی

استفاده از بخارشوی فقط مزیت دارد که می‌تواند لکه ها و راه های چربی را به خوبی از روی تمامی سطوح پاک کند.این وسیله به راحتی منزل شما را غبار روبی کرده و بدون ذره‌ای چروک روی پرده ها بر جای بگذارد.

می‌تواند حتی چروک لباس ها را باز کرده و به عنوان یک اتوی سر خود نیز به کار می رود. اگر چسب به قسمتی از فرش شما چسبیده، می توانید با استفاده از بخارشوی فرش به جدا کردن و ذوب کردن لکه چسب بپردازید. کسانی که نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی را می دانند، بهتر از سایر افراد فرش خود را تمیز می کنند.

استفاده از این وسیله برای براق کردن زیورالات نیز کاربرد دارد. و همچنین با محیط زیست سازگاری دارد. اگر قصد دارید که به بخارشویی فرش تان بپردازید، از نوع بخارشوی دسته دار استفاده کنید که برای سطوح کف بسیار کاربرد دارد.

تمیز کردن فرش با بخارشوی چگونه است؟

قبل از آن که به شستشو و تمیز کردن فرش و لکه بری فرش بپردازید، باید یکسری نکات را رعایت کنید. به این موضوع توجه کنید که فرش را حتماً قبل از تمیز کردن فرش جاروبرقی بکشید و نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی را بیاموزید قالیشویی در شهرک غرب.

برای استفاده از بخارشوی و تمیز کردن فرش با بخارشوی آن را در یک مسیر مشخص مانند جاروبرقی قرار دهید. البته با سرعت پایین تری بر روی فرش می توانید آن را بکشید.

نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی دستی

نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی دستی

نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی دستی

اگر بخارشوی دستی استفاده می کنید، مدت بیشتری را باید به تمیز کردن فرش با بخارشوی بپردازید. سرعت کار با بخارشوی های دسته دار و بزرگتر بیشتر خواهد بود. اگر بخارشوی شما نسبت به اندازه فرش تان بسیار کوچک می باشد، مدتی را به استراحت دستگاه بپردازید قالیشویی منطقه 4.

سپس می توانید مخزن آن را نیز چند بار پر و خالی کنید تا آلودگی ها دوباره به فرش برنگردد. بعد از آنکه کار بخارشوی فرش را انجام دادید، پنجره‌ها را باز بگذارید .

اگر در محیط مرطوب زندگی می کنید یا در فصل زمستان به انجام این کار پرداختید، می توانید از یک پنکه یا سیستم خنک کننده مانند کولر گازی برای خشک کردن فرش استفاده کنید.

توصیه های زیر را هنگام تمیز کردن فرش با بخارشوی رعایت کنید

سعی کنید اگر زمانی که قرار است به تمیز کردن فرش در داخل خانه بپردازید، در فصل‌های گرم سال می توانید این کار را انجام دهید. در روزهای بارانی و رطوبتی بهتر است که این کار را انجام ندهید تمیز کردن فرش با سرکه.

به این علت که مدت زمان زیادی طول می کشد تا فرش شما خشک شود و امکان دارد که خشک شدن فرش به صورت مناسبی انجام نشود و بافت آن دچار آسیب و پوسیدگی شود.

برای خشک کردن فرش هرگز کولر آبی استفاده نکنید. همچنین استفاده از رطوبت دهنده های محیط را نیز محدود کنید تا فرش تا نخورد.

b2n

yun

How to clean a carpet with a steam cleaner