نگهداری از فرش روشن

در این مطلب می خواهیم تا روش نگهداری از فرش روشن را به شما یاد بدهیم. نگهداری از فرش روشن، نسبت به فرش های رنگ تیره بسیار سخت‌تر است قالیشویی.

به علت اینکه کوچک ترین چرک و لکه بر روی آنها نمایان می شود.  باید مراقب آنها بود. باید در مدت کوتاهی نسبت به شستشو و پاک سازی آن ها اقدام کنید. فرش های رنگ کرم اکثراً در تبریز بافته می شود. به این علت که بافت فرش کدر نشود ، باید بسیار مراقب این فرش ها بود. در ادامه با چشمه همراه باشید تا شما را با روش نگهداری از فرش روشن آشنا کنیم.

وجود فرزندان کوچک یک خطر بزرگ برای فرش های روشن

خردسالان برای تحلیل انرژی و کنجکاوی های جذاب همواره در حال خرابکاری بر روی فرش هستند.هیچ چیز از در دسترس خرابکاری آنها دور نمی ماند.

فقط کافی است که یکی از خوراکی های خوشمزه آن ها بر روی یک فرش روشن بریزد. آن وقت است که پاک کردن لکه ها مشکلات را دو چندان خواهد کرد.

آنها سعی می کنند غذایشان را با دست بخورند یا حتی روی فرش ها نقاشی و آب رنگ می ریزند. گاهی وقت ها وجود لکه های جزئی بر روی فرش در صورتی است که نیاز چندانی به شست‌وشو فرش نداریم.

استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش

نگهداری از فرش روشن دردسرهایی به همراه دارد. وقتی می خواهیم فرش را از لکه های جزئی ایجاد شده پاک کنیم یا بوی بد آن را از بین ببریم، از شامپو فرش استفاده می شود. در گذشته اکثر فرش‌ها تناژی قرمز رنگ داشته اند قالیشویی منطقه 7.

امروزه می توان در هر طرح و نقشی و رنگ های متفاوت، فرش های زیادی را مشاهده کرد. با وجود سبک دکوراسیون داخلی خانه ها، توجه به رنگ های روشن رواج پیدا کرد.

همانند فرش های گردویی یا کرمی یا حتی سفید سفید یا طوسی گرچه این فرش ها بسیار جذاب و زیبا هستند.

پاک سازی سریع

گاهی وقت ها وجود لکه های جزئی بر روی فرش در صورتی است که نیاز چندانی به شست‌وشو فرش نداریم ولی می خواهیم فرش را از لکه های جزئی ایجاد شده پاک کنیم. همچنین بوی بد آن از بین خواهد رفت. در این شرایط استفاده از شامپو فرش یعنی تمیز کردن فرش با شامپو یک گزینه مناسب می باشد.

همچنین می‌توان از سرکه و جوش شیرین یا حتی ترکیبات هیدروژن پراکساید برای تمیز کردن لکه های فرش روشن استفاده کرد.  توجه کنید که برای پاکسازی این لکه ها در سریعترین زمان ممکن اقدام کنید.

هرچقدر که لکه بیشتر باقی بماند، امکان پاکسازی آن سخت تر شده و اینکه ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. این یکی از نکاتی است که برای نگهداری از فرش روشن توصیه می شود بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

توجه به شوینده خاص هر لکه

توجه به شوینده خاص هر لکه

توجه به شوینده خاص هر لکه

پاک کردن انواع لکه هایی که حاصل ریختن مواد مختلف بر روی فرش است، نیازمند بررسی دقیقی است. اینکه لکه ها حاصل از چه موادی هستند، به شوینده و پاک کننده خاص خود نیاز دارند.

امروزه از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی قوی استفاده می شود. علاوه بر اینکه خطرات زیست تخریب پذیر کمتری دارند. مواد شیمیایی باعث آسیب هایی  به بدن خود انسان نیز می شوند.

پاک کردن هر لکه، روش مخصوص به خود را دارد و با سابیدن های زیاد علاوه بر این که لکه پاک نمی شود، آسیب شدیدی به فرش نیز وارد خواهد شد. همچنین جنس فرش بافته شده و نوع بافت آن از جمله  یا نایلونی یا پشمی بودن یا دستبافت یا ماشینی بودن بر پاک کردن لکه ها نیز اثر می گذارد.

نحوه شست و شو و روش نگهداری از فرش روشن

اگر قصد دارید فرش روشن خودتان را در منزل تان بشویید، توجه کنید که قبل از شستشو حتماً رد گیری و غبار روبی شود. این کار باعث می شود  تا در نگهداری از فرش روشن تمام توجه خود را داشته باشید. معمولاً بعد از مدت طولانی که تصمیم گرفته اید فرش را  بشویید، به این موارد توجه کنید. این اتفاق معمولاً در نزدیکی عید و سال به سال صورت می گیرد.

چرا باید فرش را قبل از شستشوی سالانه حتماً غبارگیری کنیم؟

چرا باید فرش را قبل از شستشوی سالانه حتماً غبارگیری کنیم؟

چرا باید فرش را قبل از شستشوی سالانه حتماً غبارگیری کنیم؟

بدین منظور است که در مدت یک سال آلودگی ها و غبار و گرد هایی بر روی فرش نشسته که حتی به وسیله جاروبرقی نیز رفع نمی شود نحوه نگهداری فرش در انباری.

دو روش غبارگیری معمولی یا غبارگیری مکانیکی وجود دارد که در روش معمولی فرش را باید تکانده یا در مکانی آویزان کنید. سپس با چوب به پشت آن بکوبید. با اینکار، گرد و خاک موجود در بافت فرش خارج می شود. در نهایت آن را با یک جاروی دستی از جنس چوب جارو کنید و توجه کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا تار و پود آن آسیب نبیند. هرگز برای غبار روبی فرش آن را به زمین نکوبید.

b2n

yun

Carpet maintenance