نحوه نگهداری فرش در انباری

امروز می خواهیم در رابطه با نحوه نگهداری فرش در انباری صحبت کنیم. در محل نگهداری، فرش ها می‌توانند شکل خود را از دست بدهند، آفات را جذب کنند و بوهای ناخواسته را جمع کنند قالیشویی در شهرک غرب.

اگر به درستی در انبار چیده نشوند، ممکن است که مشکلاتی ایجاد شود. همچنین  فرش‌ها می‌توانند بسیار بزرگ باشند، حتی زمانی که در یک فضای پیچیده قرار بگیرند. بنابراین اگر علاقه مند هستید بیشتر درباره نحوه نگهداری فرش در انباری بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یادگیری نحوه نگهداری صحیح فرش، فرآیند طولانی و سختی نیست. برای اینکه فرش خود را ایمن و از آن محافظت کنید، این مراحل را دنبال کنید تا آن را برای نگهداری آماده کنید.

  1. فرش را کاملا تمیز کنید.
  2. فرش را از بید و سایر حشرات محافظت کنید.
  3. فرش را برای نگهداری محکم بغلتانید.
  4. فرش را در یک پارچه محافظ یا پلاستیک بپیچید.
  5. فرش را از روی زمین در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.
  6. فرش را باز کرده و هر چند ماه یک بار از نظر علائم آسیب دیدن چک کنید.

برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه تکمیل هر مرحله، به خواندن متن ما ادامه دهید. بنابراین بهتر است نحوه ی نگهداری فرش در انباری را جدی بگیرید.

محل نگهداری فرش

گام به گام

فرش را کاملا تمیز کنید. برای شروع فرآیند نگهداری فرش، فرش را به خوبی جاروبرقی بکشید. از جاروبرقی باکیفیت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که شوره، گرد و غبار و سایر ذرات میکروسکوپی را تا حد ممکن بلند می کنید شستشوی فرش دستبافت.

برای برخی از فرش‌های با ارزش، باید مراقب جاروبرقی باشید تا بافت ظریف آن را خراب نکنید. پس از اتمام جاروبرقی، فرش را بر اساس مشخصات سازنده تمیز کنید. بسته به جنس و جنس فرش، روش‌های تمیز کردن متفاوتی ممکن است اعمال شود.

ابتدا برچسب را بررسی کنید، سپس با یکی از روش های زیر ادامه دهید. اگر فرش‌های بافته شده کوچک قابل شستشو هستند، آن‌ها را در یک کیسه لباس‌های مشبک زیپ‌دار قرار دهید و با چرخه ملایم بشویید و با دمای کم خشک کنید.

برای فرش های بزرگ بافته شده، آنها را روی یک کف بتنی یا وینیل قرار دهید. فرش را با اسفنج تمیز کنید و با فوم فرش تمیز کنید و طبق دستورالعمل آن را بمالید و با آبکشی یا جاروبرقی به پایان برسانید. فرش دستباف، دستباف، آنتیک و شرقی. نحوه نگهداری فرش در انباری بسیار متفاوت است.

نحوه حفاظت از فرش های قدیمی

نحوه حفاظت از فرش های قدیمی

نحوه حفاظت از فرش های قدیمی

با قرار دادن یک تکه صفحه نایلونی روی فرش، و سپس کشیدن جاروبرقی روی فرش، از فرش های قدیمی خود محافظت کنید. با فرش های شرقی می توان مانند فرش های پشمی رفتار کرد.

این فرش ها باید سالی یک بار تمیز شوند و چرخانده شوند تا از ساییدگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اطمینان حاصل شود. هنگام خرید فرش های عتیقه تا جایی که می توانید درباره دستورالعمل های مراقبت از فروشنده بیاموزید.

از طرف دیگر، با فروشنده ای در شهر خود صحبت کنید و بپرسید که به طور خاص چه چیزی را برای فرش شما توصیه می کند. قالیچه های زغالی، سیزال، راش و چمن از جمله قالیچه ها هستند بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

این فرش‌های الیاف طبیعی اجازه می‌دهند کثیفی‌های زیادی به زمین الک شوند. بنابراین حتماً آنها را به طور مرتب جاروبرقی بکشید. برای تمیز کردن فرش، هرگونه لکه را با یک برس نرم و آب صابون بشویید.

خشک کردن

برای محافظت از کف، یک پارچه پلاستیکی زیر آن قرار دهید. خشک کنید و از فن یا خشک کن برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن استفاده کنید. زیرا آب الیاف را ضعیف می کند.

برخی از این فرش ها به صورت مربع درست می شوند و سپس به هم دوخته می شوند. با خرید چند مربع اضافی، می توانید در صورت خراب شدن یک نقطه، نمونه های جدید را با دست به فرش بدوزید.

خز، پوست گوسفند و پوست مو برای این کار خوب است . برای تمیز کردن این فرش ها، پودر تالک بدون عطر را روی آن تکان دهید و چند ساعت آن را به حال خود رها کنید. سپس، پودر را روی موها بکشید و آن را تکان دهید و این کار را چندین بار تکرار کنید .

اگر نیاز دارید فرشی را در زیرزمین، اتاق زیر شیروانی یا گاراژ نگهداری کنید، مطمئن شوید که برای محافظت از آن در برابر پروانه ها و حشرات مراقبت بیشتری انجام می دهید. از یک دافع حشرات و پروانه استفاده کنید که مخصوص پارچه ها طراحی شده است نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی.

سخن پایانی

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با نحوه نگهداری فرش در انباری آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

b2n

yun

How to store carpets in storage