لکه گیری فرش با ماست

لکه گیری فرش با ماست یکی از مواردی است که در اکثر خانه های ایرانی وجود دارد. یکی از ماده محبوب برای پاکسازی انواع لکه ها بر روی فرش، ماست است از بین بردن لکه های فرش. 

 اگر می خواهید بدانید که چگونه لکه گیری فرش با ماست امکان پذیر است، بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پاک سازی فرش

استفاده از پاک کننده های طبیعی به جای پاک کننده های شیمیایی، بیشتر توصیه می‌شود. به علت اینکه استفاده از این مواد، خطر کمتری دارد، باعث آسیب های کمتری  به بدن خود انسان نیز می شود.

برای پاکسازی لکه ها، ابتدا باید به وسیله یک دستمال یا حوله خیس فرش را پاک کنید. سپس باید اجازه دهید که این مواد بر بافت فرش نفوذ کند. البته اگر لکه از ماده خیس ایجاد شده باشد، بهتر است که بلافاصله شروع به پاکسازی لکه کنید.

در غیر این صورت به گردگیری و جارو کردن فرش بپردازید و سپس لکه روی فرش خود را پاکسازی کنید شستشوی فرش دستبافت.

پاک کردن لکه های مواد طبیعی

پاک کردن لکه های مواد طبیعی

پاک کردن لکه های مواد طبیعی

برای پاک کردن مواد حاوی از روی فرش عزیزتان می  ‌توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید. این یک لکه بر قوی برای پاکسازی لکه های مواد طبیعی به حساب می آید.

اگر لکه چربی بر روی فرش تان ایجاد شد است، ابتدا با استفاده از یک دستمال کاغذی چربی را بگیرید. سپس می توانید از سشوار یا اتو بدین منظور استفاده کنید و بعد با استفاده از سرکه و آب باقیمانده لکه را پاکسازی کنید.

پاک کردن مواد شیمیایی

این مواد شیمایی شامل لکه های رنگ و جوهر خودکار و ماژیک و جوهر خطاطی است. به به نظرمی رسد  پاک کردن این لکه ها غیر ممکن باشد. اگر بلافاصله  بعد از ایجاد لکه روی لکه ماست بریزید و روی لکه پخش کنید، لکه از بین خواهد رفت.

در پایان با قاشق جمع کنید و بعد پاک کنید و این عمل را چند بار تکرار کنید. در نهایت متوجه می شوید  که لکه شما از بین رفته یا خیلی کمرنگ  شده است.

ماست، مواد شیمیایی از جمله جوهر و رنگ را به خود جذب می کند. همچنین برای سفید شدن فرش نیز متناسب است. لکه گیری فرش با ماست، مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از مزایایی که دارد این است که این ماده به سرعت اثر خود را می گذارد و لکه های زشت را پاکسازی می کند.

پاک کردن لکه های غلیظ

پاک کردن لکه های غلیظ

پاک کردن لکه های غلیظ

این لکه های غلیظ مانند و قهوه و کاکائو بسیار ترسناک اند. حتی بعد بار ها شستن لکه و فرش، هنوز هم لکه های بد رنگی بر جای می گذارند. لکه گیری فرش با ماست بیش از هر چیزی توصیه می شود.

برای از بین بردن کامل آن ها می توانید از ترکیبات آب و نوشابه کمک بگیرید. در شرایطی هیدروژن پراکسید با آبلیمو لکه های زرد و بد رنگ را نیز پاک می کند.

چای یکی از نوشیدنی های محبوب ما ایرانی ها است. هر روز چای می نوشیم. بنابراین امکان ریختن چای بر روی فرش یکی از مشکلات رایج و لکه های چای بر روی فرش یکی از لکه های رایج برای ما ایرانیان است.

استفاده از محلول های شیمیایی

البته پاک کردن این ماده از روی فرش کار سختی نیست و بلافاصله می توانید لکه را پاک کنید. اگر مدت طولانی از وجود لکه برای فرش شما  می گذرد، بهتر است که این مشکل را با موادی مانند نمک یا جوش شیرین یا سرکه یا پراکسید هیدروژن پاکسازی کنید قالیشویی غرب تهران.

اگر شما یک فرش روشن دارید و لکه چای ظاهر زشتی ایجاد کرده است، می توانید از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن و براق کردن فرش تان استفاده کنید.

ماست هم می تواند در شرایطی لکه های باقی مانده را سفید کند. به این صورت از لکه گیری فرش با ماست کمک بگیرید.

وقتی مایعاتی مانند چای یا قهوه و نوشابه بر روی فرش شما می ریزد، لطفاً در پاک کردن آنها سرعت عمل داشته باشید. نباید آنها را به حال خود رها کنید.

در چنین مواقعی هرچه زودتر به پاک کردن لکه ها بپردازید، نتیجه بهتری را کسب خواهید کرد. لکه گیری فرش با ماست بیش از هر کاری توصیه می شود.

پاک کردن مواد کافئین دار از روی فرش

پاک کردن مواد کافئین دار از روی فرش

پاک کردن مواد کافئین دار از روی فرش

پاک کردن لکه های قدیمی از مواد کافئین دار بر روی فرش کار آسانی نخواهد بود. اگر این مواد به بافت فرش برود به علت این که دارای رنگ هستند، می‌توانند با رنگ بافت فرش ترکیب شده و پاک کردن آنها کار دشواری خواهد بود قالیشویی شهرری.

قبل از پاک کردن لکه چای از روی فرش ابتدا چای ریخته شده روی فرش را پاکسازی کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک حوله انجام دهید.

در این صورت از نفوذ بیشتر به بافت فرش جلوگیری خواهید کرد. همچنین این کار را می توانید با قاشق انجام دهید.

b2n

yun

Staining the carpet with yogurt