روش شستن فرش دستباف در خانه

در این مقاله می خواهیم تا شما را با روش شستن فرش دستباف در خانه آشنا کنیم. فرش دستباف، هنر دست مردمان سرزمین ما به حساب می‌آید. به همین دلیل وقت و انرژی زیادی برای بافتن هر تار و پود آن گذاشته می شود شستشوی فرش دستبافت.

با توجه به این موارد باید در نگهداری و شست و شوی فرش دستبافت توجه ویژه تری نسبت به فرش های ماشینی داشته باشید. گرچه هر نوع فرشی فرش دستبافت و چه فرش ماشینی و هر جنس و طرحی ارزشمند بوده و ما برای خرید آن هزینه زیادی می کنیم.

بنابراین در این مقاله قرار است شما را با روش شستن فرش دستباف در خانه آشنا کنیم. اگر شرایط محیطی کافی برای شستن فرش دستبافت در خانه دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لکه بری فرش دستباف

قبل از آنکه به مرحله شستن فرش دستباف در خانه برسیم، باید بدانید که اگر لکه سختی بر روی فرش  وجود دارد، فقط به وسیله شست و شوی ساده با مواد شوینده و آب از بین نخواهد رفت انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت.

توجه کنید که سایش بسیار زیاد فرچه بافت فرش را از بین نخواهد برد. بلکه آسیب زیادی به بافت ارزشمند یک فرش دستباف نیز وارد خواهد کرد.

پاک کردن لکه های غلیظ

پاک کردن لکه های غلیظ

پاک کردن لکه های غلیظ

این لکه های غلیظ مانند قهوه و کاکائو بسیار ترسناک اند. حتی بعد بار ها شستن لکه و فرش هنوز هم لک های بد رنگی به جای خواهند گذاشت. برای از بین بردن کامل آن ها می توانید از ترکیبات آب و نوشابه کمک بگیرید.

در شرایطی هیدروژن پراکسید با آبلیمو لکه های زرد و بد رنگ قدیمی را نیز پاک می کند. چای یکی از نوشیدنی های محبوب ما ایرانی ها است. ما هر روز چای می نوشیم.

بنابراین امکان ریختن چای بر روی فرش یکی از مشکلات رایج فرش است. لکه های چای بر روی فرش به راحتی از بین نمی رود. اگر مدت طولانی از وجود لکه برای فرش شما  می گذرد بهتر است که این لکه را با موادی مانند نمک یا جوش شیرین یا سرکه یا پراکسید هیدروژن پاکسازی کنید.

بهترین روش شستن فرش دستباف در خانه

اگر شما یک فرش روشن دارید و لکه چای ظاهر زشتی ایجاد کرده است، می توانید از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن و براق کردن فرش تان استفاده کنید. ماست هم می تواند در شرایطی لکه های باقیمانده را سفید کند. به این صورت می توانید از لکه گیری فرش با ماست کمک بگیرید.

وقتی مایعاتی مانند چای یا قهوه و نوشابه برای فرش شما می ریزند، لطفاً در پاک کردن آنها سرعت عمل داشته باشید. آنها را به حال خود رها نکنید. در چنین مواقعی هرچه زودتر به پاک کردن لکه ها بپردازید، بهتر پاک می شوند.

پاک کردن لکه های قدیمی از مواد کافئین دار بر روی فرش کار آسانی نخواهد بود. اگر این مواد به بافت فرش برود، با رنگ بافت فرش ترکیب شده و پاک کردن آنها کار دشواری خواهد بود بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

قبل از پاک کردن لکه چای از روی فرش ابتدا چای ریخته شده بر روی را پاکسازی کنید. این کار را می توانید با استفاده از یک حوله انجام دهید که از نفوذ بیشتر به بافت فرش جلوگیری کند. همچنین این کار را می توانید با قاشق انجام دهید.

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش دستبافت در خانه

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش دستبافت در خانه

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش دستبافت در خانه

فرش دستبافت نسبت به سایر فرش را ارزش و حساسیت بیشتری دارد. همچنین این فرش ها به دلیل اینکه وقت زیادی برای طراحی و بافت آنها گذاشته شده، قیمت بسیار بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

اگر جنس این نوع فرش ها خاص باشد مثلاً از نوع ابریشمی بافته شده باشند، نیز بر اهمیت نگهداری و شستشوی خاص آنها می افزاید. بنابراین برای پاکسازی این نوع فرش ها بهتر است که شرایط را در نظر گرفته و حساسیت و ارزش و قیمت آن را بدانید.

با استفاده از مواد بی کیفیت و مواد شیمیایی عجیب و شست و شوی نامناسب به بافت این نوع فرش های ارزشمند آسیب وارد نکنید. در شستشوی قالی های دست بافت ابریشم با استفاده از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپو کلرید به جلای فرش کمک کنید قالیشویی منطقه 4.

شامپو فرش از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش دستبافت در خانه

استفاده نادرست از شامپو فرش می تواند به بافت فرش شما آسیب وارد کند. بنابراین خوب باید بدانید که چگونه از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش استفاده کنید. روش درست تمیز کردن فرش با شامپو را بدانید. شما می توانید با روش شستن فرش دستباف در خانه آشنا شوید.

استفاده زیاد از شامپو فرش ها و مواد شیمیایی بر روی فرش باعث آسیب به  بافت آن شده و ایجاد رنگ پریدگی هایی در طولانی مدت می کند. همچنین اگر فرش شما از جنس خاصی مانند ابریشم است، باید شوینده های خاصی نیز برای پاکسازی آن استفاده کنید.

b2n

yun

How to wash handmade carpets at home