روش استفاده از نفتالین در فرش

ما در این مطلب می خواهیم تا شما را با روش استفاده از نفتالین برای فرش آشنا کنیم. فرش ها در نقاطی که رطوبت وجود داشته و تاریک باشند، دچار خطر بید خوردگی می شوند. به همین منظور باید تدابیری سنجیده شود

بید خوردگی فرش چیست؟

بید خوردگی فرش چیست؟

بید خوردگی فرش چیست؟

معمولاً یک حشره آفتی در بین وسایل خانه وجود دارد. معمولاً در ابتدا به صورت لارو ها یا همان تخم های حشره بید آشکار می شود. در طول سال‌های طولانی و دست نخوردن قسمت هایی از الیاف طبیعی و پشمی فرش، این حشرات به بافت فرش آسیب می رسانند. بیدهای کاملاً بالغ و نسبتاً بی ضرر هستند. این شب پره ها گرچه نمی‌توانند به بافت فرش آسیب وارد کنند اما می‌توانند با تخم گذاری و تولید لوله های بید فرش شما را نابود کنند.

معمولاً اگر فرش در یک منطقه پر خاک و آلوده و نامرتب و تاریک قرار داشته باشد، گسترش پیدا می‌کند. ما در این مقاله به سادگی روش استفاده از نفتالین در فرش را برای شما عنوان می کنیم.

پشت مبل ها و کنار جالباسی ها و قسمت هایی از فرش در زیر قفسه کتاب و پشت قفسه ها و کمدها فرش هایی که در زیرزمین خانه ها انبار شده اند، مخفی گاه های لاروهای بید به حساب می‌آیند لکه گیری فرش با ماست.

برای اینکه فرش های تان در منزل دچار بید خوردگی نشود، بهتر است که این مناطق را مرتب جاروبرقی بکشید و مبلمان و کمد های دیواری و قفسه ها را به طور مرتب جابه جا کنید.

همچنین می توانید پرده ها را در اتاق هایی که کمتر استفاده می شوند، باز بگذارید مانند انباری ها. سعی کنید که هر از گاهی فرش‌ها را باز کنید. در این شرایط امکان  خسارات مختلف به این فرش های ارزشمند کمتر خواهد شد.

رفع بیدخوردگی فرش

روش استفاده از نفتالین در فرش چگونه است؟ امروز هزاران نفر به ما مراجعه می‌کنند که فرش های آن ها دچار بید خوردگی شده است. در این مقاله ما می‌خواهیم شما را با رفع بید خوردگی فرش آشنا کنیم. گرچه برای رفع این مشکل حتماً باید به متخصصین و کارشناسان قالی در قالیشویی ها مراجعه کنید.

در واقع حشره شب پره می باشد که خود حشره مشکلی برای فرش ندارد. معمولاً لارو و تخم های آن مشکل ایجاد می‌کنند. این حشرات وقتی که از تخم بیرون می آیند شروع به خوردن بافت فرش خواهند کرد.

کلاً دو نوع بید وجود دارد بیدی که شروع به جویدن می کند. بید هایی وجود دارند که فرش ها را می جوند. تمام غذای بید، پشم فرش می باشد. وقتی که پشم فرش را جویدند و آن ناحیه را خالی کردند، سپس به نقطه دیگر از فرش می روند.

روش استفاده از نفتالین در فرش برای رفع بید خوردگی

روش استفاده از نفتالین در فرش برای رفع بید خوردگی

روش استفاده از نفتالین در فرش برای رفع بید خوردگی

نفتالین یکی از روش هایی می باشد که می تواند بید خوردگی را از بین ببرد. بهترین راهکار این است که چند قرص نفتالین را  خرد کرده و در بین فرش ها قرار دهیم. این ماده سمی بید ها را ازبین می برد. روش استفاده از نفتالین در فرش بسیار ساده می باشد.

بهتر است در قسمت استفاده از نفتالین از دستکش استفاده کنیم تا پوست دستمان آسیب نبیند. روش های دیگری نیز به جز روش استفاده از نفتالین در فرش برای رفع بید خوردگی فرش وجود دارد که در ادامه چند تا از این روش ها را توضیح می دهیم.

مراحل رفع بید خوردگی فرش

گاهی یک فرش در تمام مناطق آن دچار بید خوردگی می‌شود که معمولاً در فرش های لوله شده بید خوردگی شده ایجاد می شود. رفع بید خوردگی فرش فقط به همان قسمت اکتفا می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که روش استفاده از نفتالین در فرش را یاد بگیرید.

حله بعد باید محل زندگی لاروهای بیدی که در آن قسمت از فرش را پاکسازی کنیم. به این صورت که با استفاده از دستگاه های مکش قوی تمام تخم های حشرات موجود در این منطقه را پاک کنید و ذره‌ای باقی نگذارید.

استفاده از پودر

استفاده از پودر

استفاده از پودر

روش استفاده از نفتالین در فرش را بیان کردیم.البته نمی‌توان همه آنها را از بین برد. مرحله بعدی این است که باید از اینکه بید های فرش در ادامه تولید مثل بیشتری انجام دهند، جلوگیری کنید. مانند از بین بردن تخم و لارو های فرش به وسیله یک سری پودر قالیشویی منطقه 3.

همچنین سمپاش و آفت کش هایی که بر روی فرش شما ایجاد  شده اند، بسیار اهمیت دارند. یکی از مراحل از بین بردن بید خوردگی فرش، این مرحله می باشد. به علت بافت های پی در پی و بسته فرش ها در یک مرحله تمام بید خوردگی ها از بین می روند.

b2n

yun

How to use naphthalene in carpets