تمیز کردن فرش با سرکه

در این مقاله می خواهیم تا روش تمیر کردن فرش با سرکه را به شما آموزش دهیم. امروز انواع مدل و مواد مختلفی برای شوی و شوی فرش و پاکسازی لکه ها وجود دارد از بین بردن لکه های فرش.

یکی از ماده هایی که می توان برای تمیز کردن فرش از آنها استفاده کرد، سرکه است. تمیز کردن فرش با سرکه مزیت های فراوانی دارد که قرار است توجه شما را جلب کند.

قصد داریم در این مقاله شما را با تمیز کردن فرش با سرکه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سرکه یک پاک کننده عالی

نه تنها برای تمیز کردن فرش بلکه از سرکه می توان به عنوان یک ضدعفونی کننده و لکه بر نام برد. پاک کردن فرش با سرکه یک روش درست برای از بین بردن لکه به شمار می رود.

این ماده هیجان انگیز علاوه بر اینکه ورقه های وحشتناک مواد شستشو و سفید کننده شیمیایی را ندارد، می تواند جذابیت و براقیت و تمیزی خاصی به منزل شما ببخشد.

علاوه بر آنکه می توان لکه های فرش اتاق را با استفاده از سرکه نابود کنید، می توانید چربی های روی کابینت و… را با آن پاک کنید.

سرکه یکی از پاک کننده های پرکاربرد در منازل به حساب می‌آید. همچنین این ماده خاصیت ضدعفونی کننده بسیار بالایی نیز دارد که قرار است در این مقاله درباره تمیز کردن فرش با سرکه صحبت کنیم.

کاربرد های دیگر سرکه

کاربرد های دیگر سرکه

کاربرد های دیگر سرکه

این را باید بدانید که سرکه به عنوان یک پاک کننده در سایر قسمت های خانه شما نیز کاربرد فراوانی دارد. از این ماده هیجان انگیز هرگز غافل نشوید لکه گیری فرش با ماست.

حتی اگر می توانید و هزینه آن مشکل ندارد، سعی کنید که از سرکه طبیعی به جای سرکه صنعتی موضوع استفاده کنید. سرکه طبیعی گران‌تر بوده و همچنین مزه بهتری دارد.

سرکه صنعتی نیز جایگزین بهتری برای مواد شیمیایی نیز به حساب می آید.

برق انداختن لکه بری فرش با سرکه

از قدیم الایام تاکنون سرکه را بهترین لکه بر فرش می دانستند. برای از بین بردن انواع لکه ها از سرکه  استفاده می شود. امروزه نیز از سرکه استفاده می‌شود. به همراه پاک کننده های خانگی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکثر قالیشویی ها از این موضوع اطلاع دارند که سرکه سفید می‌تواند باعث درخشان شدن فرش و تمیزی بیشتر آن شود. جدای از آن، این ماده می‌تواند باکتری ها و حشرات موزی ای که در لابلای بافت فرش نیز وجود دارند را از بین ببرد.

اگر لکه شما بسیار غلیظ باشد، به تنهایی با سرکه سیب از بین نمی‌رود. نیاز است که با یکسری حلال های قوی تر یک ترکیب پاک کننده قدرتمند بسازید.

می توانید برای پاک کردن لکه های سخت، از ترکیب شامپو فرش با سرکه استفاده کنید. همزمان که لکه ها را از بین می روند، به براق شدن فرش شما نیز بسیار کمک می کند.

ترکیبات سرکه

ترکیبات سرکه

ترکیبات سرکه

سرکه سفید که شامل ماده استیک اسید و آب است  وpH حدود ۲،۴  دارد . این ماده اسیدی یک تمیز کننده طبیعی با قدرت پاک کنندگی بالا می باشد که به راحتی می‌تواند تمام میکروب‌ها را به کشتن دهد.

سرکه سفید صنعتی از تقطیر سرکه مالت تهیه می‌شود که آن را می‌توان با مخلوط کردن استیک اسید با آب هم تهیه کرد.

 نکاتی که هنگام شستشوی فرش با سرکه باید رعایت کنید

لکه بری یکی از مراحل شستشو و پاکسازی فرش در خانه می باشد. می توان این مرحله  با استفاده از سرکه سفید انجام داد. بهترین جایگزین برای استفاده از ماده شیمیایی و خطرناکی مانند وایتکس استفاده از سرکه می باشد.

به حدی که جایگزین مناسبی برای این ماده شیمیایی به حساب می آید. برای پاکسازی فرش قبل از شستشوی آن می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنید.

شما به یک برس قالیشویی نیاز دارید. همچنین مقداری شامپو‌فرش و ماده جذاب طبیعی دیگر به نام جوش‌شیرین نیاز دارید. مراحلی که برای تمیز کردن فرش با سرکه سفید باید رعایت کنید به شرح زیر است:

درست کردن ترکیب سرکه

درست کردن ترکیب سرکه

درست کردن ترکیب سرکه

ابتدا نیازی نیست که برای شستشوی فرش آن را خیس کنید. فقط مقداری مساوی از سرکه سفید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس می توانید آن را درون یک اسپری بریزید.

حال سرکه سفید را بر روی فرش اسپری کنید و با استفاده از یک برس نرم بر روی فرش آن را بکشید و پخش کنید. اگر قسمتی از فرش دانلود چهار لکه شده، می‌توانید مقدار بیشتری سرکه سفید روی این قسمت اسپری کنید نرخ قالیشویی ها چقدر است.

توجه کنید که فرش را بسیار برس نکشید تا بافت آن دچار مشکل نشود. به همین ترتیب تمام فرش را با محلول آب و سرکه کامل بشویید.

معایب استفاده از سرکه

ابتدا ممکن است که بوی شدید سرکه شما را اذیت کند اما در نهایت استفاده از این ماده خواص فرش شما را درخشان خواهد کرد. اگر قصد دارید که بوی سرکه را از روی فرش خود از بین ببرید، می توانید از شامپو فرش در این اسپری استفاده کنید.

البته اگر درون اسپری شامپو فرش می ریزید، باید میزان آب ریخته شده از سرکه بیشتر باشد.  تمیز کردن فرش با سرکه بسیار ساده است.

با استفاده از پنجره های باز درون خانه، فرش شما به راحتی خشک می شود. اگر فرش را بیش از اندازه خیس کردید، حتماً آن را به خارج از ساختمان برده و در یک محیط باز و حتماً در سایه خشک کنید.

آفتاب باعث رنگ پریدگی فرش خواهد شد. جوش شیرین باعث می شود که بوی سرکه شما را اذیت نکند. همچنین بو مدت زیادی بر روی فرش نماند. اگر مقداری جوش شیرین بر روی فرش بپاشید بوی بد آن از بین می رود.

b2n

yun