تمیز کردن تابلو فرش

در این مقاله می خواهیم تا شما را با روش تمیز کردن تابلو فرش آشنا کنیم. طبق نظری می‌توان گفت که اکثر تابلوفرش ها نیاز به شستشو ندارند و اگر شما نیز حساس شده اید می توانید آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید نحوه تمیز کردن فرش با بخارشوی.

اگر مایل هستید این کار را در خانه انجام بدهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قرار است شما را با نکاتی درباره تمیز کردن تابلو فرش آشنا کنیم.

بدون شک یکی از گران قیمت ترین دکوراسیون خانه  به حساب می آید. پس می بایست با این موارد به طور کامل به آن آشنا شوید.

شامپو فرش برای تمیز کردن تابلو فرش

برای تمیز کردن تابلو فرش اسفنجی که به کف شامپو فرش است را با حرکت های ملایم در جهت خواب پرزهای فرش بکشید. تمام تابلو فرش ها با استفاده از کف و اسفنج پاکسازی می شوند.

حالا وقت آن است که مدت زمانی را به شامپو فرش و تابلو فرش بدهید تا کار خود را برای پاکسازی انجام دهد. به شما پیشنهاد می کنیم تا با روش تمیز کردن تابلو فرش آشنا شده و این مراحل را به وضوح انجام دهید.

این مدت باعث با توجه به نوع شامپو فرشی که استفاده می کنید و برند آن، متفاوت است. تایمی که باید شامپو فرش را بر روی فرش نگه دارید، بر روی بطری شامپو فرش نوشته می شود از بین بردن لکه های فرش.

مدت زمان پاکسازی تابلو فرش

مدت زمان پاکسازی تابلو فرش

مدت زمان پاکسازی تابلو فرش

به طور معمول این زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد. بعد از گذشتن تایم مخصوص و دادن وقت برای پاکسازی، حالا نوبت به آن رسیده که فرش خود را با استفاده از جاروبرقی در خلاف جهت فرش جارو کنید.

سپس می توانید تمام گرد و غبار پاکسازی شده را جمع آوری کنید. حالا می توانید نتیجه استفاده از شامپو فرش را ببینید. اگر هنوز هم لکه هایی بر روی فرش هست و نتیجه کار نهایی جالب نشده، می توانید این مراحل را دوباره انجام دهید.

حتی اگر باز هم راضی نبودید، می توانید از مواد دیگری برای پاکسازی لکه های مقاوم مانند سرکه جوش شیرین یا پراکسید هیدروژن استفاده کنید. در آخرین مرحله باید فرش را به قالیشویی های خبره بسپارید تا آنرا برای شما برق بیاندازند.

برق انداختن تابلو فرش

استفاده از یک ماده شوینده معمولی مانند مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی و مقداری شوینده شویندنی و مقداری نرم کننده لباس بسیار مناسب می باشد.

ترکیب آنها به این صورت است که دو قاشق غذاخوری شوینده، یک قاشق غذاخوری نرم کننده لباس و نصف قاشق شوینده اکسیژنی را به محلول اضافه کنید قالیشویی صاحبقرانیه.

اگر در منزل تان کودک دارید یا حیوان خانگی نگهداری می کنید، می توانید از مواد طبیعی برای پاکسازی لکه ها استفاده کنید.

تابلو فرش را با دقت خشک کنید

تابلو فرش را با دقت خشک کنید

تابلو فرش را با دقت خشک کنید

به این دقت کنید که خشک کردن تابلو فرش یکی از مراحل مهم تمیز کردن تابلو فرش می باشد. در صورت باقی ماندن رطوبت در بافت تابلو فرش، آسیب زیادی به بافت این تابلوی گرانبها وارد خواهد شد.

همچنین قسمت هایی که در زیر قاب قرار می‌گیرند در صورت وجود رطوبت دچار پوسیدگی خواهند شد.

توجه به رنگ دهی تابلو فرش

برای اینکه متوجه شوید در حین شستشو آیا تابلو فرش شما رنگ پس می دهد یا خیر، باید به این مرحله مسلط باشید. به این صورت که با استفاده از یک دستمال سفید که  با آب ولرم کاملاً خیس شده است، قسمت کوچکی از فرش را خیس کنید.

سپس با دستمال بر روی آن بکشید. اگر دستمال سفید رنگی شد، باید توجه ویژه‌ای به هنگام شستشو و تمیز کردن تابلو فرش در نظر بگیرید. سپس باید نکات خاصی را رعایت کنید.

بعد از آنکه مطمئن شدید فرش رنگ پس نمی دهد، می‌توانید فرش را از قاب جدا کنید. البته در مرحله جاروبرقی کشیدن هم می‌توانید فرش را با آن جدا کنید. بعضی از فرش ها شرایط خاصی در هنگام قاب شدن دارند.

دقت و ظرافت در جداسازی فرش

دقت و ظرافت در جداسازی فرش

دقت و ظرافت در جداسازی فرش

به همین دلیل نیازمند توجه و دقت زیادی هنگام جدا کردن تابلو فرش از قاب آن می باشید. اگر نمی توانید دوباره فرش را به قاب خود برگردانید، حتما این کار را بر عهده فرد با مهارت و با تجربه‌ای بسپارید قالیشویی شادمان.

به شما پیشنهاد می کنیم تا با روش تمیز کردن تابلو فرش به دقت آشنا شوید. به عبارتی تمیز کردن تابلو فرش به روش های بسیار ساده ای امکان پذیر است.

مشروط به این که شما با دقت مراحل گفته شده را انجام دهید. در این صورت می توانید بیشترین رضایت را از تمیز شدن آن داشته باشید.

b2n

yun

Carpet cleaning