بهترین روش تا کردن فرش

در این مطلب می خواهیم تا شما را با بهترین روش تا کردن فرش آشنا کنیم.فرش یکی از کالاهای اساسی و زیبای هر منزلی به حساب می آید. این وسیله تاثیر زیادی در دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان دارد قالیشویی تهران.

به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آنها همیشه کوشا بود. باید به تمیزی و مرتب بودن آنها دقت زیادی کرد. اگر در شرایطی هستید که قصد دارید آن را در جا به جا کنید و قصد مسافرت دارید، می‌توانید فرش را لول کرده و جا جا کنید.

باید از بهترین روش تا کردن فرش با خبر شوید. در این مقاله از شما می خواهیم با بهترین روش تا کردن فرش آشنا شوید.

بهترین روش تا کردن فرش چیست؟

اگر قرار است به جا به جایی فرش بپردازید و نمی‌توانید آن را لول کنید، باید روش صحیح تا کردن فرش را بدانید. به این علت که در ابتدا توصیه می شود فرش را به صورت لول شده جا به جا کنید. اگر جایگاه مناسبی برای جا به جایی فرش ندارید، تا کر کردن آن گزینه بعدی به حساب می‌آید.

 جهت ثبت سفارش به صورت آنلاین وارد صفحه درخواست خدمات شوید.

  • مرحله اول

مرحله اول

مرحله اول

اولین مرحله که برای تا کردن فرش باید در نظر بگیرید، این است که فرش را پشت و رو کنید. به این علت که بافت رویی فرش به علت قرار گرفتن گره های فرش آسیب پذیرتر است.

در صورت وارد شدن فشار به فرش، آن را تا نکنید. در این صورت امکان شکستگی فرش بیشتر است. بنابراین فرش را به صورت پشت و رو و برعکس روی زمین پهن کنید تا قسمت روی فرش در اثر گرد و خاک، آسیب نبیند.

  • مرحله دوم

مرحله بعدی که باید در تا کردن فرش انجام دهید، این است که فرش را به صورت طولی ابتدا تا بزنید انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت.

به علت اینکه همه فرش ها طول بلندتری دارند و باعث می شود که حجم لایه هایی که روی هم قرار است قرار بگیرند، منظم تر بوده و صحیح تر انجام شود. فرش را تا یک سوم آن به صورت طولی در ابتدا تا بزنید.

حال زمان رسید که ادامه تا زدن طولی فرش را انجام دهید. به این صورت که یک سوم باقیمانده فرش را از سمت طولی به روی قسمت تا خورده فرش قرار بدهید.

دقت کنید که به صورت منظم و منطبق، همه قسمت ها روی هم قرار بگیرند تا جابجایی آن آسان تر شود. در این شرایط در هنگام جا به جایی فرش باز نخواهد شد و مشکلاتی ایجاد نخواهد کرد.

حال که فرش به یک مستطیل بلند و باریک تبدیل شده، وقت آن رسیده که خواب فرش را پیدا کنید. سپس آن را بر خلاف خواب آن در  حالت یک سوم تا بزنید.

باید آن را بر خلاف خواب فرش تا کنید. به این علت که تا زدن فرش در خواب باعث می شود که گره ها و بافت فرش در آن حالت خوابیده شوند و در قسمت های تا شده فرش ظاهر زشتی به فرش نبخشند قالیشویی در قیطریه.

بهترین روش تا کردن فرش

  • مرحله سوم

مرحله سوم

مرحله سوم

بعد از آنکه فرش را در یک سوم تا زدید، به صورت دو زانو بر روی قسمت تا خورده فرش بنشیند. دقت کنید که فشار زیادی به کناره های تا شده فرش وارد نکنید تا فرش نشکند.

حالا می توانید مانند مرحله قبل، یک سوم را بر روی قسمت تا شده فرش بیاورید تا فرش به صورت یک مکعب مستطیل کوچک و حجم دار ایجاد شود.

برای محکم کاری می توانید فرش را با نخ محکمی ببندید. سعی کنید نخ را بسیار نکشید و از یک فرد دیگر برای انجام این کار کمک بگیرید.

بهترین روش تا کردن فرش

فرش را برای مدت طولانی به حالت تا شده قرار ندهید

فرش را برای مدت طولانی به حالت تا شده قرار ندهید

فرش را برای مدت طولانی به حالت تا شده قرار ندهید

قرار است برای مدت طولانی فرش خود را در مکانی مانند زیر زمین یا انباری نگه‌داری کنید. در این حالت سعی کنید که آن را به صورت لوله شده نگهداری کنید و هرگز برای مدت طولانی آن را به حالت تا شده قرار ندهید  نحوه نگهداری فرش در انباری.

به خصوص اگر فرش شما از نوع فرش دستگاه باشد، به این علت که فرش دستباف ارزش و قیمت زیادتری دارد. همچنین حساس تر نیز می باشد. امروزه گرچه برای بافت فرش ها از دستگاه های بافت ماشینی استفاده می‌شود.

این فرش ها به فرش های ماشین موسوم هستند. هنوز هم فرش های دستبافت در ایران رواج دارند. همچنین ارزش و قیمت بیشتری نسبت به فرش های ماشینی دارند.

گرچه این فرش ها طرح و نقشه های پیچیده فرش های ماشینی را نداشته ولی یک فرش دستبافت ماندگاری و مقاومت بیشتری نسبت به فرش ماشینی خواهد داشت.

b2n

yun

The best way to fold the carpet