از بین بردن زردی ریشه های فرش

از بین بردن زردی ریشه های فرش چگونه است؟ اگر شما به روی تمیزی فرش های خود حساس هستید، می توانید از راهکاری که ما برای از بین بردن زردی فرش شما ارائه می دهیم، استفاده کنید بهترین روش پاک کردن لکه فرش.

فرش ها یکی از جلب توجه کننده ترین قسمت های دکوراسیون خانه به حساب می‌آیند. به عبارتی یکی از اجزای ثابت همه خانه‌های ایرانی به شمار می رود.

تمیزی و درخشندگی آنها توجه به زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین وجود لک و لکه های زرد ریشه ها نیز ظاهر زشت و نازیبایی به منزل شما می بخشد. در این مقاله می خواهیم درباره چگونگی انجام آن، توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

زردی ریشه‌ های فرش را چگونه از بین ببریم؟

برای از بین بردن زردی ریشه های فرش، روش های زیادی وجود دارد. این شرایط برای همه ما اتفاق افتاده است. بعد از اینکه چند بار فرش‌ها را شستیم، ریشه ها یا حتی بافت خود فرش زرد می شوند.

علت این موضوع این است که آب چرک و کثیف بعد از شستشوی فرش، از فرش خارج نشده است. این آب بعد از خشک شدن نشت می‌کند.

به همین دلیل ریشه های فرش را زرد خواهند کرد. مخصوصاً وقتی که به شستشوی فرش در منزل می پردازید، امکان زرد شدن ریشه های فرد بسیار زیاد است.

می توان قبل از اینکه ریشه های فرش زرد شوند، از زرد شدن ریشه های آن جلوگیری کرد. بعضی از اوقات استفاده از شوینده های بد و نامناسب باعث می شود که بافت رنگ فرش تغییر کند. رنگ فرش ها به ریشه فرش ها کشیده شده و باعث زردی ریشه فرش می شوند از بین بردن لکه های فرش.

شرایطی که باعث می شود تا فرش زرد شود؟

شرایطی که باعث می شود تا فرش زرد شود؟

شرایطی که باعث می شود تا فرش زرد شود؟

گاهی بیرون کشیدن فرش قبل از شستشوی آن باعث می شود که آلودگی ها و گرد و خاک در بافت فرش به ریشه ها برسد و ریشه ها را زرد کند.

بهتر است اگر در شستن فرش مهارت ندارید، آن را برعهده قالیشویی ها بسپارید تا ریشه های فرش بعد از شستن فرش زرد نشوند.

همچنین بعد از آنکه آن را شستید و متوجه شدید که نقاطی از آن از جمله ریشه‌های آن زرد شده می توانید برای از بین بردن زردی ریشه های فرش از محلول آب و نمک و سرکه استفاده کنید.

این محلول را می توانید در قسمت های زرد شده بریزید و چند دقیقه بگذارید که اثر کند. بعد با استفاده از یک دستمال سفید و تمیز نخی می توانید روی آن را دستمال بکشید.

این کار را چند بار تکرار کنید تا تمام زردی ریشه های فرش را به خود بگیرد. این محلول با وجود میکروب ضد آب بودن و اسیدی بودن رنگ زرد فرش را از بین می برد.

در فرش هایی که دستباف یا ابریشمی یا خاص بوده، نیازمند استفاده از مواد خاص تری برای جلوگیری از آسیب به بافت پشمی و ابریشمی آن می‌باشید. حتماً نیاز است با یک کارشناس یا متخصص برای رفع لکه های زرد آن مشورت کنید قالیشویی در قیطریه.

لکه های زرد روی فرش

شاید گاهی متوجه شده باشید که در قسمتی از فرش، لکه های زرد ایجاد شده اند. شاید این مسدله شما را نگران کند. در این شرایط به این فکر می کنید که این لکه های بد رنگ به چه علت به مجود می آیند.

این لکه ها که امکان دارد در اثر ریختن مواد غذایی مختلف از جمله چای یا قهوه، آبمیوه بر روی فرش ریخته شده باشند.

با این وجود که در همان موقع لکه را از بین بردید ولی هنوز ردی از لک ها باقی مانده است. بهتر است که به از  بین بردن زردی ریشه های فرش توجه داشته باشید.

اطمینان از خدمات قالیشویی

اطمینان از خدمات قالیشویی

اطمینان از خدمات قالیشویی

وقتی که فرش را به قالیشویی نامناسب سپرده باشید، آن را به شیوه ای نا مناسب به شما تحویل می دهند.

این در شرایطی که حتی اگر خودتان به شستشوی فرش پرداخته باشید، آب های زرد رنگ ممکن است که از فرش خارج نشده باشند.

شما  می توانید با استفاده از محلول های خاصی از جمله پراکسید هیدروژن یا محلول سرکه آب یا محلول نمک آب یا محلول جوش شیرین این لکه ها را از بین ببرید. از بین بردن این زردی بسیار اهمیت دارد لکه گیری فرش با ماست.

بستگی به این شرایط دارد که لکه های ایجاد شده چه محلول خاصی برای پاکسازی آنها مورد نیاز است. در این صورت شما می توانید یک اسفنج ابر را به محلول آغشته کنید.

سپس می توانید این قسمت را روی  لکه یا قسمت های زرد ریشه فرش بکشید. به این صورت می‌توانید به از بین بردن زردی ریشه های فرش یا زردی و لکه ها اقدام کنید. از بین بردن زردی ریشه های فرش در این شرایط بسیار ضروری است.

b2n

yun

Eliminate yellowing of carpet roots