شستشوی فرش دستبافت

فرش های دستبافت از ارزشمندترین نوع فرش محسوب می شود.فرش های دستبافت انواع مختلفی دارد که هر کدام آن توسط گروهی خاصی و در یک شهر خاص بافته می شود.برای مثال فرش های دستبافت تبریز که بسیار معروف است و نه تنها در ایران بلکه در بین تمام مردم جهان شهرت دارد.

فرش های دستبافت از جنس هایی مختلفی بافته می شود.با ارزشمندترین فرش دستبافت که قیمت فوق العاده گرانی دارد فرش دستبافت تمام ابریشم است.

فرش های دستبافت تمام ابریشم فوق العاده حساس هستند.اگر در منزل خود فرش دستبافت دارید باید درباره نگهداری آن مطالعه کنید.همچنین برای شستشو آن ها باید از خدمات یک قالیشویی متخصص و معتبر استفاده کنید.شستشوی فرش دستبافت

شستشوی فرش های دستبافت بسیار حساس هستند.توصیه می شود که به هیچ عنوان اقدام به شستشوی فرش در منزل نکنید.چون که برای شستشو فرش های دستبافت باید تجربه و مهارت داشته باشید و به علاوه اینها باید به یک سری استاندارد ها و اصول توجه کنید.آیا روفرشی فرش را خراب می کند

قالیشویی فرش دستبافت قالیشویی فرش دستباف

قالیشویی چشمه که یکی از بهترین و مجهزترین قالیشویی ها در شهر تهران است.شستشو فرش دستبافت که تخصص اصلی قالیشویی چشمه است.از این جهت پرسنل های بسیار ماهر و با تجربه ای دارد که مهارت شستشو انواع فرش های دستبافت را دارند.

قالیشویی چشمه علاوه بر شستشو فرش های دستبافت شستشوی فرش های ماشینی را نیز انجام می دهد.شستشو فرش های ماشینی در قالیشویی چشمه صفر تا صد با دستگاه انجام می شود.

شستشو فرش های دستبافت برعکس شستشو فرش های ماشینی باید تمام مراحل آن به صورت دستی انجام شود.چون که ممکن است در حین شستشو به بافت فرش آسیب وارد شود.

مراحل شستشو فرش دستبافت

شستشوی فرش دستبافت که به صورت دستی انجام می شود.مراحل شستشو آن با فرش ماشینی تفاوت زیادی ندارد و عمده تفاوت آن ها در وسایل که استفاده می کنید است.

شما می توانید فرش های دستبافت را در منزل بشویید اما بهتر است این کار را نکنید!!!!

فرش های دستبافت به نسبت فرش ماشینی بسیار حساس تر هستند و کوچکترین اشتباه شما ممکن است آسیب بزرگی به فرش وارد کند که قابل جبران نباشد نحوه انتخاب بهترین قالیشویی.

  • غبارگیریمراحل شستشو فرش دستباف

غبار گیری که اولین مرحله برای شروع شستشو فرش های ماشینی و دستبافت است.اگر می خواهید فرش را در منزل شستشو دهید برای غبار گیری می توانید از یک چوب استفاده کنید.

برای ضربه زدن به هیچ عنوان فرش نباید روی زمین باشد زیرا به بافت آن آسیب می رسد و ممکن است پاره شود.بهتر است فرش را از یک میله آهنی آویزان کنید تا بتوانید ضربات را به راحتی به فرش بزنید.

غبارگیری در قالیشویی ها به صورت مکانیکی انجام می شود اما این روش فقط برای فرش های ماشینی استفاده می شود.برای غبارگیری فرش های دستبافت فقظ از روش دستی استفاده می شود شستشوی فرش با پودر صابون.

  • شستشو فرش

شستشو فرش های دستبافت با ماشینی کاملا متفاوت است.قبل از شروع به شستن باید جنس و رنگ فرش را کاملا بررسی کنید و می توانید برای این کار از برگه ای  که پشت فرش چسبیده است استفاده کنید.

فرش های دستبافت باید با مواد شوینده مخصوصی شسته شود تا به بافت و رنگ فرش آسیبی وارد نشود.

بعد از تشخیص مواد شوینده مناسب شروع به شستن فرش می کنید.  برای شستن فرش نباید از فرچه های زبر و تیز استفاده کنید زیرا ممکن است باعث پارگی فرش شود. بهتر است برای فرش های دستبافت و ابریشم از اسفنج استفاده کنید.

برای شستشو فرش های دستبافت به هیچ عنوان نباید از آب گرم استفاده کنید.چون که اگر فرش شما رنگ پس بدهد با استفاده از آب گرم این اتفاق می افتد.دیگر فرش قابل استفاده نخواهد بود و حتما باید رنگرزی شود.

یک نکته بسیار حائزه اهمیتی که باید توجه زیادی به آن داشته باشید این است که فرش شما رنگ پس می دهد یا نه.برای تشخیص رنگ دادن فرش می توانید از 2 روش استفاده کنید انواع مواد شوینده برای فرش دستبافت.

تشخیص رنگ پس دادن فرش

تشخیص رنگ پس دادن فرش

تشخیص رنگ پس دادن فرش

روش اول : در روش اول نیاز به یک دستمال سفید دارید که باید مقداری آن را مرطوب کنید.سپس آن را بر روی گوشه فرش قرار می دهید و حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.بعد زمان گفته شده دستمال را بررسی کنید.اگر دستمال سفید رنگی شده بود یعنی اینکه فرش شما رنگ پس می دهد.

روش دوم : در روش دوم نیاز به مقداری از پود فرش دارید.باید مقداری از این پود را در لای یک دستمال مرطوب قرار دهید.بعد حدود 15 الی 20 دقیقه صبر کنید.بعد از این زمان اگر رنگ دستمال تغییر کرده بود فرش شما رنگ پس می دهد در غیر این صورت فرش رنگ پس نمی دهد.شستشوی فرش دستبافت

  • آبگیری و خشک کردن فرش دستبافت

آبگیری فرش های دستبافت با فرش های ماشینی کاملا متفاوت است.فرش های دستبافت همان طور که گفته شده بسیار حساس است.شما برای آبگیری فرش های ماشینی آن را لوله می کنید و تا آن را لگد می کنید تا آب آن گرفته شود و سپس بعد از چند ساعت فرش را بر روی یک دیوار پهن می کنید تا خشک شود.

اما فرش های دستبافت اینطور نیست!!! شما نباید به هیچ عنوان فرش دستبافت را لوله کنید چون باعث به هم ریختگی رنگ فرش می شود.برای خشک شدن فرش باید چندین ساعت به همان صورت فرش را بر روی زمین رها کنید تا آب آن خارج شود.بعد آن را بر روی یک دیوار پهن می کنید تا کامل خشک شود.

شستشوی فرش دستبافت

نکاتی برای نگهداری فرش دستبافت نکاتی برای نگهداری فرش دستباف

فرش های دستبافت همان طور که می دانید بسیار حساس است.نیاز به مراقب دارد و باید در بازه های زمانی مشخص تمیز شود.

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید تمیز کردن مرتب فرش ها است.شما باید فرش هایتان را هر 2 الی 3 روز یک بار با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و خاک وارد بافت فرش نشود.
  • سعی کنید فرش ها در منزل به گونه ای پهن کنید در مقابل نور مستقیم نور خورشید نباشد.
  • بافت فرش های دستبافت چون که حساس است نباید جسم تیزی بر روی آن بکشید.
  • اگر فرش شما نیاز به رفوگری دارد باید در اولین فرصت مشکل آن را حل کنید.برای مثال اگر پوسیدگی داشته باشد ممکن است در طول زمان بیشتر شود.

قالیشویی چشمه که تخصص اصلی آن ها شستشوی انواع فرش های دستبافت و ابریشم است.قالیشویی چشمه برای شستشو فرش های دستبافت به شما ضمانت نامه کتبی ارائه می کند.شستشوی فرش دستبافت

قالیشویی در خیابان خیام بهترین قالیشویی در محله خیام می باشد.

b2n

yun

rizy

Carpet cleaning